Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
jupiter_250809_9b_final.png
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224013
Numar de utilizatori inregistrati: 2823
Cel mai nou utilizator inregistrat: IOAN MARINESCU
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 399 la data de Joi Dec 31, 2015
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

ARCA va efectua teste de zbor pentru ExoMars/ESA


Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Acest subiect este inchis, nu se pot crea sau raspunde la mesaje  

Aeronautica / Misiuni spatiale

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 10587



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 05 Dec 2016 18:16 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Era suficient sa aiba un ceas relativ precis ca sa stie unde se afla:
http://www.abc.net.au/cm/lb/7950266/data/s...n-data.jpg
In mod clar nu avea cum sa ajunga de la 7km la -2m in 3 sec.
Poate ii trebuiau niste aripioare de stabilizare.
Sus
Mitu Catalin
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006
Mesaje: 828



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 05 Dec 2016 18:46 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@nobody

Ok , am inteles si asta , mai ales pentru ca mi-am dat seama ca departe de situatia din graficul pus aici in realitate sonda zboara aproape de orizontala , razant cu suprafata planetei pana cand viteza scade suficient de mult (adica practic dupa franarea cu parasuta) . Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant . Dar insist ca in loc sa citesti si sa reconstitui senzori ce lucreaza in afara parametrilor ai putea pe perioada unui eveniment cunoscut sa inlocuiesti datele lipsa cu rezultatul unei simulari si sa reinitializezi sistemul urmand sa-l recalibrezi in timp cu date suplimentare . Asta in lipsa unor senzori dublati cu unii cu plaja mai larga cum ar fi "pro" . Imi cam dau seama de ce e f important pt proba sa-si stie atitudinea foarte precis (pt ca urmaza sa faca hover si nu e voie sa-l faci stramb ... dar situatia tot seamana cu cazutul din lac in put ) . Mi se pare ciudat acum cand ma gandesc la faza propulsiva ca nu aveau si alte mijloace de determinare a atitudinii (oare senzorii IR nu functioneza pe Marte ?)

@valy , chestia cu timpul m-a pacalit si pe mine dar se pare ca a durat mai multe secunde (minute ?) intre deschiderea parasutei si boacana computericeasca

_________________
200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70
Sus
Mitu Catalin
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006
Mesaje: 828



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 05 Dec 2016 19:15 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Funny - ca tot vorbeam de simulare

https://www.youtube.com/watch?v=ldufH793DUc

_________________
200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 05 Dec 2016 19:58 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

"Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant ."
Zici de unghiurile de -11.9, -26.6 si -56.6 trecute pe grafic ?
Datele sunt de la Thales Alenia Space / ESA / NASA.

In faza propulsiva ar fi folosit IMU + altimetrul radar pana la 10m, dupa care numai IMU.
Vezi la ce a folosit sa-si porneasca motoarele 3 secunde.



EDL-Landing_phase.gif
 Descriere:
 Marime fisier:  56.05 kb
 Vizualizat:  de 6772 ori

EDL-Landing_phase.gif


Sus
valy
Membru
Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005
Mesaje: 10587



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 05 Dec 2016 20:05 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De unde iei datele alea?
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 05 Dec 2016 20:24 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

De prin arhivele NASA, da' nu mai zi la nimeni, ca ma inhata KGBu'. Cool
Sus
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 05 Dec 2016 21:20 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Datele de la ESA, arata ca masuratorile aiurea ale IMU au inceput imediat dupa debarasarea sondei de scutul termic, (la fel cum trateaza cazul si filmul de pe You Tube postat de Mitu Catalin), cand s-au aprins neprogramat si motoarele laterale de dirijare si stabilizare .
Balansul sondei, produs la desprinderea scutului termic, a dat peste cap IMU .
Altimetru insa, functiona in mod corect, (din comunicatul ESA) dar nu a fost luat in considerare ca data primara de schema de soft .
(probabil ca intra in schema de la alta inaltime, sub 2 km).
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 05 Dec 2016 21:48 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Care date de la ESA ?
Sus
CAdi
Membru exclus
Membru exclus


Data inscrierii: 07 Iun 2015
Mesaje: 2225

Motto: Cogito ergo sum


MesajTrimis: 05 Dec 2016 22:12 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Din folder-ul ESA Cool
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 05 Dec 2016 22:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mai exact ? Poti arata ceva ?

P.S.
Astea-s ? Laughing



Disk-read-error-trouble-shooting.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  98.95 kb
 Vizualizat:  de 6512 ori

Disk-read-error-trouble-shooting.jpg


Sus
2SKY
Membru
Membru


Data inscrierii: 19 Dec 2012
Mesaje: 2838



Localitate: TIMISOARA

MesajTrimis: 06 Dec 2016 02:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Din filmul ESA , chiar TGO ii imprima o miscare de rotatie sondei , pentru stabilitate si pastrare vector . Deci rotatia chiar ajuta , ei stiind locul unde va atinge solul . Parasuta se afla la 1km de locul de impact , deci desprinderea a functionat . De unde stiu ei ca sonda se afla la 3,7km altitudine , daca radarul nu era inca pornit iar datele erau eronate Question Daca mai aveau alt altimetru si functiona bine , cum sa dai prioritate pozitiei generale si sa ignori altimetru ? cred ca datele erau contradictorii si de aici softul s-a blocat .
Sus
Mitu Catalin
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006
Mesaje: 828



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 06 Dec 2016 08:41 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

nobody a scris:
"Nici vorba de unghiuri de zeci de grade , 5 grade te baga instantaneu in pamant ."
Zici de unghiurile de -11.9, -26.6 si -56.6 trecute pe grafic ?
Datele sunt de la Thales Alenia Space / ESA / NASA.


Da dar m-am cam inselat . La 26 grade la 10 km pt a avea o deplasare a altitudinii de 3.7 km catre 0 trebuie sa modifici unghiul cu 18 grade catre 44 . Chestie care personal o gasesc nepotrivita sa fie inghitita pe nemestecate de catre soft (gandeste-te oare ce forta si dispozitiv ar fi capabil sa schimbe vectorul brusc (1s) cu 18 grade si daca sonda ar fi supravietuit manevrei ).

Daca era mult mai devreme (priveste primul minut din aerofranare ) atunci e adevarat , o modificare infima de unghi ar fi deplasat foarte usor pozitia in pamant .Dar atunci totul era inca normal

Ok , sa vedem raportul final



unghi.jpg
 Descriere:
 Marime fisier:  109.22 kb
 Vizualizat:  de 6459 ori

unghi.jpg



_________________
200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 06 Dec 2016 14:27 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Ce reprezinta axa x pe graficul tau ?

P.S. Te intreb pentru ca traiectoria geometrica a zborului parasutat nu este deloc liniara ca la un planor cu finete constanta.
Sus
Mitu Catalin
Membru
Membru


Data inscrierii: 01 Aug 2006
Mesaje: 828



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 06 Dec 2016 17:49 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Sunt tot km . Stiu ca traiectoria se curbeaza in jos dar pe bune nu sunt diferente majore intre cele doua situatii ,mai ales intr-o atmosfera rarefiata ca a lui Marte .
_________________
200mm F/6, 130mm F/5, HEQ5 pro , NEQ5 , ATIK 320E , 450D, 15x70
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4775

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 06 Dec 2016 18:19 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Sunt diferente mari, desigur nu te pot obliga sa le vezi.
Orice problema complexa are solutii simple, dar gresite.
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Acest subiect este inchis, nu se pot crea sau raspunde la mesaje   Aeronautica / Misiuni spatiale Du-te la pagina Anterioara  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Urmatoare

Download topic
Pagina 12 din 14
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact