Index
Index forum Index forum
Autentificare Autentificare
Inregistrare Inregistrare
Cine este online Cine este online
Galerie imagini Galerie imagini
Calendar evenim. Calendar evenim.
Cautare detaliata Cautare detaliata
Ghid forum Ghid forum
Album astrofoto
DSC_2143_color1.jpg
Imagine aleatoare
Blog
Inregistreaza-te pe forumul astronomy.ro
Colaboratori

Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.

Meteo
Vremea in Bucuresti
Statistici forum
Numar total de mesaje in forum: 224024
Numar de utilizatori inregistrati: 2823
Cel mai nou utilizator inregistrat: IOAN MARINESCU
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 502 la data de Joi Mar 28, 2024
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat   
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute
Legenda
Mesaje noi Mesaje noi
Nu sunt mesaje noi Nu sunt mesaje noi
Forumul este inchis Forumul este inchis

Alimentare priză Celestron 130 SLT


Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect  

Lunete/Telescoape

Subiectul anterior :: Subiectul urmator  
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Autor Mesaj
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 07 Apr 2010 14:16 Download mesaj
Titlul subiectului: Alimentare priză Celestron 130 SLT
Raspunde cu citat (quote)

Salutări dragi forumiști.

Se dă un Celestron Nexstar 130 SLT care în principiu folosește 8 baterii de tipul AA. Cum nu prea doresc să consum la fiecare două trei ore câte un set de astfel de baterii, am început să răsfoiesc manualul pentru a vedea dacă îl pot alimenta și altfel.

Problema se pune așa. Pentru a-l alimenta de la priză, trebuie să cumpăr de la Celestron un convertor care are ca ieșire 12 Volți și 2.5 Amperi (în plus am găsit doar varianta de 110V).

Cum românul este inventiv, mi-am adus aminte că printr-un sertar am o drăcie de acest gen de la un încărcător Carrefour care are ca ieșire 12V și 1 Amper. Manualul telescopului spune că acesta are nevoie de 750 mA.

Merită să merg pe această variantă sau mai bine să stau cuminte si să comand alimentarea originală marca Celestron?

Și doi, telescopul poate fi alimentat direct de la o baterie de mașină de 12V sau și acolo trebuie să apelez la Celestron?

Mulțumesc mult pentru răspunsuri!

P.S. Așa cum v-ați dat seama, nu sunt mare electronist de felul meu. Embarassed

_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
Andrei
Membru
Membru


Data inscrierii: 03 Sep 2007
Mesaje: 205



Localitate: Ploiesti

MesajTrimis: 07 Apr 2010 15:51 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Daca ai o sursa de calculator (desktop) pe acasa fie ca e AT sau ATX , deja ai rezolvat. Daca e AT(veche) are buton de pornire inseriat cu alimentarea 220v. Daca e ATX, trebuie legate doua fire intre ele (unul negru - minusul si unul verde- comanda pornire sursa) care sunt alaturate. Iar +12 V este pe firul galben , unul din cele 2 negre este minusul; cel rosu este +5V.
Sus
Catalin Paduraru
Membru
Membru


Data inscrierii: 08 Mai 2006
Mesaje: 2246



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 07 Apr 2010 19:22 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Eu iti recomand urmatoarele:
- te duci pe strada Maica Doamnei (este undeva pe langa Obor-Lizeanu) unde se gasesc cam zece magazine cu piese electronice (magazinele se afla spre capatul strazii care este mai aproape de Bv. Lacul Tei)
- intri in Conexelectronic sau Vitacom (sunt cele mai mari de acolo) si iti cumperi: transformator de 12V 3A, mufa pentru bricheta de la masina, mufe (doua) care sa intre in montura ta si cablu de calitate cu doua fire.
Toate se gasesc pe aceeasi strada daca nu in acelasi magazin. Sigur o sa te coste mai putin decat cele originale. Calitatea lor s-ar putea sa fie chiar mai buna decat cele de la Celestron.
Merge sa alimentezi totul cu bateria de la masina direct, fara alte transformatoare.
Cel putin pe partea asta de electricitate nu ai nevoie sa cumperi de la firma mama.
Numai bine!


Ultima modificare efectuata de catre Catalin Paduraru la 07 Apr 2010 20:37, modificat de 1 data in total
Sus
Dan Vasiliu
Membru
Membru


Data inscrierii: 29 Iun 2009
Mesaje: 971

Motto: SI SEDES NON IS

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 07 Apr 2010 20:21 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Pentru a inlatura orice reticente confirm cele spuse de Catalin. Si eu am procedat la fel. Laughing
_________________
CER SENIN !
Sus
Dan Vasiliu
Membru
Membru


Data inscrierii: 29 Iun 2009
Mesaje: 971

Motto: SI SEDES NON IS

Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 07 Apr 2010 20:21 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Pentru a inlatura orice reticente confirm cele spuse de Catalin. Si eu am procedat la fel. Laughing
_________________
CER SENIN !
Sus
carstea
Membru
Membru


Data inscrierii: 07 Mar 2008
Mesaje: 105



Localitate: Bucuresti

MesajTrimis: 08 Apr 2010 07:19 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Eu am cumparat pentru telescopul meu un transformator de laptop 12V, 5A la 220V, cu 80 lei de pe Cal. Grivitei.
Tu mai poti lua in calcul varianta cu 8 acumulatori, in felul acesta nu vei mai fi legat de nici o sursa externa.
Dan
Sus
Laurentiu
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Apr 2005
Mesaje: 2536

Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 08 Apr 2010 08:33 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Un simplu transformator de la 220V la 12V fara redresarea curentului din alternativ in continuu nu este in regula.

Ceea ce e necesar e un alimentator de curent continuu la 12 V.

Pot confirma ca sursa de computer desktop este excelenta pentru treaba asta si, din cate stiu, ieftina (insa eu am primit-o cadou, nu am cumparat-o si... nu am demontat-o din computer Laughing ).

Edit:

Nu e recomandata folosirea unei baterii auto pentru ca acest gen de baterie nu e construit pentru folosire/descarcare pe o perioada lunga (ex. ore) ci doar pentru pornirea motorului masinii (care dureaza fractiuni de secunda... pentru masinile alta marca decat Dacia, ARO si Oltcit Laughing ). Gurile rele spun ca poti ramane in pana de curent si sa nu-ti mai porneasca masina dimineata cand vrei sa pleci acasa dupa o noapte de observatii Crying or Very sad

Ai nevoie de acumulatori "deep-cicle" care permit folosirea pe perioade lungi in genul celor folosite la masinile electrice de pe terenurile de golf. Unul "veritabil" este scump si masiv (poate trage zeci de kg la cantar).

Pentru cei fara pretentii mari, asa ca mine, sunt foarte buni si acumulatorii 12V "sealed-acid" (SLA) folositi pentru surse de curent neintreruptibile de calculator sau sisteme de alarma/supraveghere.

Ceva de genul acesta am eu: http://www.mivarom.ro/catalog/product_info...ts_id=5049

_________________
Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein)
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 08 Apr 2010 08:55 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Mulțumesc mult pentru răspunsuri!


@Andrei și carstea - ideea este foarte bună pentru momentele în care fac observații de la balcon sau când sunt la țară, la 6 km de Slănic Prahova. Varianta cu transformatorul pentru laptop sună mai bine pentru că este mai compactă. carstea, o locație mai exactă se poate, te rog?

@Dan Vasiliu - din câte știu, amândoi avem Nexstar 130 SLT, corect? Very Happy

@Catalin Paduraru - o să fac o plimbare pe acolo. Dacă mă hotărăsc pentru varianta alimentare laptop/ATX tot trebuie să fac șmecheria pentru mașină.

Din câte am citit, acumulatorii de tip AA nu sunt prea indicați pentru că sunt consumați destul de repede, dar sunt și cazuri fericite.

Later edit: Laurentiu, ai dreptate, o sursă ATX este aproximativ 50 de lei. Nu știam despre bateria de mașină acest lucru, ci doar din amintiri când bunicii legau un bec la baterie atunci când rămâneau fără curent Very Happy. Oricum, ai dreptate când amintești de gurile rele. De exemplu, știm ce se întâmplă când uiți aprinse farurile câteva ore Very Happy.

_________________
Black holes are where God divided by zero.
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 08 Apr 2010 09:08 Download mesaj
Titlul subiectului: Re: Alimentare priză Celestron 130 SLT
Raspunde cu citat (quote)

creizi a scris:
Cum românul este inventiv, mi-am adus aminte că printr-un sertar am o drăcie de acest gen de la un încărcător Carrefour care are ca ieșire 12V și 1 Amper. Manualul telescopului spune că acesta are nevoie de 750 mA.

Și doi, telescopul poate fi alimentat direct de la o baterie de mașină de 12V sau și acolo trebuie să apelez la Celestron?


Teoretic, ar merge cu alimentatorul care il ai. Practic, multe alimentatoare ieftine nu respecta specificatiile maxime (nu sunt suficient stabilizate) si controller-ul nu se va initializa sau motoarele nu vor porni. De stricat nu se strica. Dupa ce ai verificat polaritatea (+ in mijloc) si faptul ca se potriveste mufa, poti incerca alimentatorul. Cel de la Celestron scoate 2.5 A pentru ca este unul universal, si pentru monturi care consuma mai mult.

Atentie cu bateriile de masina !
Desi scrie 12 V pe ele, tensiunea reala este de 13.2 V (6x2.2 V) iar la incarcare este undeva intre 14-15 V. Daca este si pe o masina cu motorul pornit pot aparea varfuri de tensiune ce depasesc 18 V. Sa nu mai vorbim de pericolul unui scurtcircuit ... o baterie de masina scoate cateva sute de amperi ... suficient sa topeasca fire electrice groase cat degetul, sa se transforme in veritabile aparate de sudura iar la sfarsit sa explodeze. Folosirea unui adaptor dc-dc de 12 V pentru masina este obligatorie in acest caz.
Sus
Stanescu Octavian
Moderator
Moderator


Data inscrierii: 02 Apr 2006
Mesaje: 3539



Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 08 Apr 2010 09:19 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

In atentia posesorilor acestui telescop de 130mm .
acest model a fost gasit cu oglinda primara neparbolizata . daca ati incercat marire mai mare 130-200x si rezultatele sunt slabe imagine spalacita e posibil sa fie din aceiasi cauza .
daca imaginea la luna planete e curata doar ca e mai intunecata e bine .
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 08 Apr 2010 12:36 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Asta e zvonistica combinata cu baterii uzate. La bateriile normale este recomandat sa nu le descarci mai mult de 50% din capacitatea lor. La cele deep-cycle merge pana la 80%. Iar totul se refera la cantitatea de energie si nu la timp (ex. ore). La un consum de 1A pe timp de 12 ore rezulta 12 Ah care este undeva la 25% din capacitatea unei baterii uzuale folosita pe un autoturism. Iar montura nu consuma tot timpul acel curent maxim. In plus, masinile moderne au baterii mai performante (Calciu) si circuite de protectie la descarcarea bateriei, suficient cat sa-ti permita pornirea motorului cand ea pare complet descarcata.

Si daca, totusi, ai o baterie mai slaba ori e un frig de crapa pietrele poti porni motorul din cand in cand sa incarci bateria si eventual sa te mai incalzesti.

BTW UPS-urile folosesc baterii cu gel care au un regim de incarcare diferit.
Si bateriile cu Calciu la fel. Pentru incarcare nu este recomandata folosirea unui redresor destinat bateriilor clasice cu plumb.

Laurentiu a scris:
Nu e recomandata folosirea unei baterii auto pentru ca acest gen de baterie nu e construit pentru folosire/descarcare pe o perioada lunga (ex. ore) ci doar pentru pornirea motorului masinii (care dureaza fractiuni de secunda... pentru masinile alta marca decat Dacia, ARO si Oltcit Laughing ). Gurile rele spun ca poti ramane in pana de curent si sa nu-ti mai porneasca masina dimineata cand vrei sa pleci acasa dupa o noapte de observatii Crying or Very sad
Sus
Laurentiu
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Apr 2005
Mesaje: 2536

Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 08 Apr 2010 13:07 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

nobody a scris:
Asta e zvonistica combinata cu baterii uzate. La bateriile normale este recomandat sa nu le descarci mai mult de 50% din capacitatea lor. La cele deep-cycle merge pana la 80%. Iar totul se refera la cantitatea de energie si nu la timp (ex. ore). La un consum de 1A pe timp de 12 ore rezulta 12 Ah care este undeva la 25% din capacitatea unei baterii uzuale folosita pe un autoturism. Iar montura nu consuma tot timpul acel curent maxim. In plus, masinile moderne au baterii mai performante (Calciu) si circuite de protectie la descarcarea bateriei, suficient cat sa-ti permita pornirea motorului cand ea pare complet descarcata.

Si daca, totusi, ai o baterie mai slaba ori e un frig de crapa pietrele poti porni motorul din cand in cand sa incarci bateria si eventual sa te mai incalzesti.

BTW UPS-urile folosesc baterii cu gel care au un regim de incarcare diferit.
Si bateriile cu Calciu la fel. Pentru incarcare nu este recomandata folosirea unui redresor destinat bateriilor clasice cu plumb.

Laurentiu a scris:
Nu e recomandata folosirea unei baterii auto pentru ca acest gen de baterie nu e construit pentru folosire/descarcare pe o perioada lunga (ex. ore) ci doar pentru pornirea motorului masinii (care dureaza fractiuni de secunda... pentru masinile alta marca decat Dacia, ARO si Oltcit Laughing ). Gurile rele spun ca poti ramane in pana de curent si sa nu-ti mai porneasca masina dimineata cand vrei sa pleci acasa dupa o noapte de observatii Crying or Very sad


Al naibii Jerry Lodriguss asta ca mare mincinos mai este:

http://www.astropix.com/HTML/I_ASTROP/POWER.HTM

Smile

Sau poate ca stie el ceva, din experienta, ce noi nu stim ?

Laughing

Edit

Ma rog, poate ca o fi avut ghinion sau bateria lui nu era proaspat incarcata (cate masini au asa ceva ?) insa nu e singurul pe care l-am auzit vorbind de probleme de genul acesta asa ca tot nu cred ca e o idee buna sa folosim bateria masinii.

O sa mai caut informatii pe tema asa pentru ca eu cred ca problema e una de interes general pentru cei cu monturi motorizate.

_________________
Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein)
Sus
nobody
Membru
Membru


Data inscrierii: 02 Apr 2010
Mesaje: 4776

Motto: Never ever give up !

Localitate: Nowhere

MesajTrimis: 08 Apr 2010 14:17 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

@Laurentiu

Omul nu e mincinos, doar un pic nepriceput la masini. Si vorbeste de cu totul altceva: "What’s the best way to power your telescope’s drive corrector, anti-dewers, autoguider, camera, and computer equipment in the field when you don’t have access to AC electrical power?"

Si a patit-o intr-un caz extrem: "I once got stuck deep in the woods with a dead car battery after using it to power my scope equipment for a long winter night of photography of Comet Hyakutake."

Si nu uita un mic amanunt: "They are not made to be drained slowly over a long period of time to a deep discharge level."

Totul este sa nu descarci bateria prea mult, mai ales pe timpul iernii.

In cazul nostru (0.75 A maxim) avem un consum mai mic decat luminile de pozitie (2A). Daca aprinzi farurile, este cu totul altceva ... 10 A.

Eu folosesc in mod curent un laptop si alte echipamente electrice in masina (chiar si frigider) si nu am avut probleme cu pornirea. E adevarat ca nu folosesc baterii noname. Si daca chiar se descarca bateria prea mult, mai pornesc motorul.

La consum mai mare se poate face o smecherie (existenta pe unele masini de teren sau de lux). Se poate adauga o baterie auxiliara care se incarca de la instalatia masinii si nu descarca bateria principala.
Sus
creizi
Membru
Membru


Data inscrierii: 04 Feb 2009
Mesaje: 95



Localitate: București

MesajTrimis: 08 Apr 2010 14:23 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Citat:
In atentia posesorilor acestui telescop de 130mm .
acest model a fost gasit cu oglinda primara neparbolizata . daca ati incercat marire mai mare 130-200x si rezultatele sunt slabe imagine spalacita e posibil sa fie din aceiasi cauza .
daca imaginea la luna planete e curata doar ca e mai intunecata e bine .


La o mărire de aproximativ 162x (ocular nu de foarte mare calitate - 4 mm venit cu Firstscope), Saturn se vedea bine, clar (dar foarte luminat neavând filtru), fundalul fiind întunecat.

Citat:
Nu e recomandata folosirea unei baterii auto pentru ca acest gen de baterie nu e construit pentru folosire/descarcare pe o perioada lunga (ex. ore) ci doar pentru pornirea motorului masinii (care dureaza fractiuni de secunda... pentru masinile alta marca decat Dacia, ARO si Oltcit Laughing ). Gurile rele spun ca poti ramane in pana de curent si sa nu-ti mai porneasca masina dimineata cand vrei sa pleci acasa dupa o noapte de observatii


Din curiozitate, căutând și eu mai multe informații despre alimentarea unei monturi de tip GoTo plus alte multe dracii în același timp folosind bateria mașinii, diferiți oameni sugerează că nu este foarte indicat să o folosești în acest scop. O descărcare serioasă poate afecta bateria permanent. Oricum, ceea ce am aflat este că atunci când bateria dă semne de oboseală, montura începe să se comporte "ciudat".

În plus, descărcarea bateriei ține și de temperatura la care este utilizată. Cu cât mai rece afară, cu atât viața acesteia este scurtată. Să nu uităm de cât de uzată e, calitatea ei etc.

Mai există și varianta "motorul la ralanti", bateria fiind încărcată constant, cu mențiunea ca atunci când vrei să pornești mașina, montura să nu fie conectată altfel există șanse să prăjești ouă cu puțin cașcaval
pe ele.

Pentru cei preocupați de detaliile tehnice, iată sursele de informare:

- CloudyNights.com;
- IceInSpace.com.au.


P.S. nobody, am postat în același timp . Very Happy

P.S. 2. Am optat pentru o sursă mini-ATX pentru uzul intern. A costat 50 de lei cu tot cu cablul de alimentare de la SigmaNet.

_________________
Black holes are where God divided by zero.


Ultima modificare efectuata de catre creizi la 08 Apr 2010 14:58, modificat de 1 data in total
Sus
Laurentiu
Membru
Membru


Data inscrierii: 30 Apr 2005
Mesaje: 2536

Motto: Apparently, besides the anti-matter and dark matter the scientists have recently discovered also the "doesn't-matter"; however this new discovery has no influence on the known universe, whatsoever

Localitate: Timisoara

MesajTrimis: 08 Apr 2010 14:35 Download mesaj
Titlul subiectului:
Raspunde cu citat (quote)

Citat:
Mai există și varianta "motorul la ralanti", bateria fiind încărcată constant


Ce zici de un generator de curent electric pe benzina ? Very Happy

Mai nasol e ca strici seeing-ul la locul de observatii iar plamanii tai vor arata ca dupa un chef cu multi fumatori intr-o camera de camin studentesc Sad

_________________
Laurentiu
.............................
"Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one." (Albert Einstein)
Sus
Afiseaza mesajele pentru a le previzualiza:   
Creaza un subiect nou   Raspunde la subiect   Lunete/Telescoape Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Urmatoare

Download topic
Pagina 1 din 6
 
Mergi direct la:  
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum
Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum
Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteti vota in chestionarele din acest forum
Nu puteti atasa fisiere in acest forum
Puteti descarca fisiere in acest forum
© 2015 astronomy.ro
Termeni si conditii generale      Termeni si conditii forum      Contact