-----------------------------------
arte
11 Ian 2013 13:23

sfat achizitie
Salut!

Sunt incepator intr-ale "privitului in stele" la propriu. De meserie sunt fotograf, si mai mult decat niste imagini ale suprafetei selenare cu un obiectiv foto de 300mm nu prea am avut sanse sa fotografiez.
Pentru astrofotografie ce "scule" imi sugerati sa cumpar - intr-un buget de 2500-3000 ron?

Va multumesc[/b]

eolloe
11 Ian 2013 13:47


Salut si bine ai venit!

Ce fel de astrofoto? Planetara sau deep sky?

valy
11 Ian 2013 13:49


Salut si bine ai venit.

Daca esti fotograf si probabil ai deja un aparat si obiective, as zice sa incepi sa fotografiezi cerul pur si simplu. Pui aparatul pe trepied, alegi o focala relativ scurta si declansezi la iso 1600-6400 de ordinul secundelor. Faci stacking sau star trails (daca folosesti timpi lungi).
Ulterior poti face rost de o montura ecuatoriala (EQ) sau de un device care sa iti urmareasca obiectele de pe cer (pentax are un device, exista si alte dispozitive pt. aparate foto), poti face expuneri mai lungi, tragi cadre succesive si stacking. Aici poti folosi orice focala ai.
Ulterior te poti gandi si la un telescop. 
Insa inainte de toate recomandam sa citesti sa vezi cam care sunt cerintele, greutatile, sa te lamuresti ce anume astrofoto vrei.

Spor.

arte
11 Ian 2013 14:12


Printre probele de scoala primara ale meseriei de fotograf "terestru" se afla si fotografierea cerului simplu, cum spui (valy), trecand prin toate expunerile si focalele posibile...
Ma interesa un sfat in materie de "scule"...intr-un anumit buget. Banuiesc ca diferentele dintre fotografia deepsky si planetara se oglindeste si in pret.
Este necesara achizitionarea unei camere ccd dedicate astro? sau un Nikon prof poate face fata?

Multam pentru promptitudine.

valy
11 Ian 2013 14:22


Diferentele dintre deepsky si planetara nu e in pret, la o adica toate sunt la fel de scumpe.