-----------------------------------
catyo
20 Mai 2017 11:15

Alegere gama oculare
Salutare tuturor!
Numele meu este Catalin, sunt incepator in domeniul astronomiei si intru pentru prima data pe acest forum. Astronomia ma atrage de mai mult timp, dar abia de foarte curand am achizitionat un telescop.
Este un refractor acromat Brasser Messier AC127S/635 EXOS-2 GoTo livrat impreuna cu un ocular standard de 26mm pe care il folosesc cu un Barlow 3x.
As vrea sa imi completez gama de oculare in ideea de a vedea mai clar(mai mari) planetele si corpurile deep sky intentionand ca pe viitor sa fac si astrofotografie.
Eu m-am gandit la urmatoarea gama de oculare:
1. Omegon Super Plossl 32mm
2. Omegon flat field 12mm
3. Omegon SWA 10mm
4. Omegon Super Plossl 6.3mm
Intentionez sa cumpar si un Barlow 2x pe care sa il folosesc cu aceste oculare.
Ma adresez forumistilor cu rugamintea de a-mi confirma/infirma daca alegerea mea este judicioasa
si eventual daca ma pot sfatui pentru o alegere mai adecvata.
Va multumesc tuturor si va salut inca o data cu stima!

valy
20 Mai 2017 12:36


Un barlow 2x e util la casa omului dar devine putin redundant in combinatie cu focalele alese.
Ce focala are instrumentul?

catyo
20 Mai 2017 12:43


Focala este de 635mm

tudor
20 Mai 2017 13:09


Eu zic ca un ocular bun de 20 sau 30mm este suficient pentru campuri largi. Nu o sa ai mare nevoie de 10-12mm. Iar restul de oculare eu le-as achizitiona cu timpul de la 8mm in jos: 6mm, 5mm, 4mm, 3mm. Toate sa fie de calitate pentru ca instrumentul are raportul focal mic de f5, asta insemnand ca este pretentios la oculare, fiind predispus la coma pe marginea imaginii ocularelor. La focale mici poti opta pentru ortoscopice, dar daca privesti cu ochelari sau vrei campuri mai mari la aceste focale mici, poti merge  pe oculare gen planetare UWA care au vreo 68 grade, sau mai largi si mai scumpe: Nagler

catyo
20 Mai 2017 13:20