-----------------------------------
Radu Cocoral
03 Sep 2021 10:46

Problema focuser
Va rog sa ma ajutati! Am un telescop dobsonian Skywatcher Flextube 1500/300mm. Nu stiu ce prostie am facut dar focusarea fina da rateuri. Are un surub, care daca este strans o blocheaza. Daca il slabesc suficient si invart rotita  functoneaza doar in sens descendent. Daca slabesc surubul doar o idee are tendinta de a cadea complet, cat permite mecanismul. Ce e de facut?

Mentionez ca sunt incepator. Sa nu ma certati prea tare!

valy
03 Sep 2021 11:01


Fa o poza focuserului. Ar trebui sa aibe niste suruburi care sa creasca/scada presiunea si astfel sa nu mai alunece.
Acel surub de blocare de care zici ar trebui sa fie desfacut tot timpul, nu se foloseste decat daca ai greutati mari pe focuser si sa nu alunece in timp, dar cu oculare normale n-ar trebui sa alunece.

Erwin
03 Sep 2021 11:29


Sunt alte &#537;uruburi care asigură presiunea axului pe tubul port-ocular. Acelea sunt probabil îngropate. Mai mult ca sigur acolo trebuie umblat.

Pe de altă parte, mecanismul de reduc&#539;ie este un reductor planetar cu bile. În interiorul ro&#539;ii mari se află o piuli&#539;ă care reglează strângerea arcului care asigură presiunea bilelor pe ax &#537;i respectiv alezajul interior al ro&#539;ii. Probabil acea piuli&#539;ă s-a slăbit &#537;i nu mai asigură frecarea necesară la mecanism a&#537;a că acesta patinează. Ar fi bine să la&#537;i pe cineva care se pricepe să &#539;i-l regleze, este nevoie de răbdare &#537;i ceva scule.

Radu Cocoral
03 Sep 2021 12:07


Am pus niste fotografii, dar, din greseala, am creat un topic nou. Se pot aduce aici?

Rezolvat!
Moderator MariusP

valy
03 Sep 2021 12:24


Nu este cea mai fericita pozitie ca nu se vad bine suruburile, dar cred ca de aici setezi presiunea, daca ai niste imbus. Incearca, dar fara sa fortezi prea mult. Si desfa cat mai mult acel surub argintiu ca sa nu preseze, dar vezi sa nu cada ca il pierzi.