-----------------------------------
Dragos Zah
27 Dec 2021 17:46

Salutare
Salutare,

sunt un inginer constructor din Cluj, care dore&#537;te sa cocheteze cu astronomia. Sunt la nivel entry level, adică inafara de denumirea planetelor din sistemul nostru solar , nu cunosc prea multe. Am doi copii mici care pun întrebări &#537;i sunt pasiona&#539;i sa se uite noaptea la stele. In acest sens doresc sa achizi&#539;ionez un telescop &#537;i împreuna sa învă&#539;am cât mai multe despre astronomie.

La rubrica bazar , am văzut un Skywatcher explorer 130 p cu montura Goto, ce părere aveti, e ok pentru incepatori?

Multumesc,

MaxMarvis
27 Dec 2021 19:27


Salut Drago&#537;,

Bine ai venit. Sunt ultima persoana care sa fie în măsura sa iti dea un sfat avizat, pentru ca sunt mai mult decât începător.

Ce &#537;tiu este ca am trecut prin acelea&#537;i întrebări &#537;i pentru a încerca să mă lămuresc, am citit, am citit &#537;i am citit...

Concluzia mea (din citit) a fost ca nimic nu poate bate, în ni&#537;te condi&#539;ii ideale, un refractor apocromat.

Sunt foarte mul&#539;i factori &#537;i argumente de luat în considerare, însă unele mie mi-au rămas intiparite mai adanc:

- unul practic: dacă sistemul este prea complex sau dificil de asamblat, mai ales pentru un începător, ceea ce a vrut sa fie o placere se va transforma într-o corvoada &#537;i va neutraliza orice bună initiativa;

- înainte de telescop trebuia aleasa o montura, de preferat mai capabila decât provocările pe care le va ridica primul telescop;

- primul telescop trebuie sa fie echilibrat între calitate &#537;i cost, în sensul în care un telescop puternic sau din gama high end ar putea fi prea mult pentru ce un începător poate în&#539;elege &#537;i aprecia, iar unul low cost poate fie distruge ini&#539;iativa, fie reprezenta doar o pierdere inutila de bani;