-----------------------------------
sionut
22 Noi 2022 17:44

Barlow, dar mai special
Salut,

Sunt incepator in domeniu, cu alte cuvinte inca invat, dar nu prea stiu mai nimic :).

Am un barlow de 1.5  care pe langa ca face ce trebuie sa faca, intoarce si imaginea (fiind incepator ma ajuta destul de mult), cel de 3x nu intoarce imaginea, de unde trag concluzia ca nu toate lentilele barlow intorc imaginea.

Intrebarea ar fi: cum se numesc, daca exista, adaptoarele care intorc imaginea? Cum imi pot da seama din descrierea unui barlow ca intoarce imaginea?

Multumesc!

saiph
22 Noi 2022 18:02


Redresor de imagine, sau "erect image barlow", dar de cele mai multe ori sunt din plastic si nu prea servesc la mare lucru - doar terestru au o oarecare utilitate, unde subiectii trebuie sa stea cu capul in sus :D Pt astro nu e neaparat necesar. 
Totusi, mai bine iei o celula de barlow (acromat, din sticla optica), o montezi in barrelul unei prisme de 45 de grade (de regula cele in carcasa metalica sunt facute mai bine si dpdv optic) si obtii acelasi lucru, ba chiar ai un confort mai bun la observatii, chiar daca mareste mai mult - vei putea folosi ocularul de putere mai mica (focal mai lunga) si obtii aceeasi putere ca si cu un ocular de focala mai mica si barlow mai mic (1.5x in loc de 2x sau 2.5x cat obtii prin prisma respectiva)

Erwin
22 Noi 2022 23:20


Ca să întoarcă imaginea cel de 1.5X are un tub mai lung, din câte &#537;tiu eu. Dacă po&#539;i schimba lentilele între ele în tuburi ai putea vedea care este rezultatul &#537;i cât măre&#537;te fiecare.

sionut
23 Noi 2022 16:20


Salut, multumesc pentru raspunsuri!

Credeam ca este o problema mai frecventa, implicit un produs mai folosit si ca exista alternative mai bine realizate, nu doar un tub lung de plastic cu o lentila destul de slabuta (nu zoom-ul ci calitatea sticlei).