-----------------------------------
neutral
05 Mar 2009 20:51

Cateva informatii pentru un incepator
As dori sa spun mai intai ca imi place foarte mult acest forum si de aceea dupa ce v'am urmarit 2 saptamani m'am inscris si eu. Sunt incepator si nu stiu multe (adica aproape nicmic) dar sunt pasionat de astronomie. As dori sa intreb cate ceva :

1. Cum pot localiza planetele sau nebuloasele ? Trebuie sa le caut manual ?
2. Vroiam sa va intreb ce e acela un stelarium dar am gasit si mi'am instalat stelarium 1.01 sau ceva de genu.
3. Este mai bine sa imi iau telescopul acesta : http://www.astroshop.ro/Telescoape_Skywatcher-Newton-130--900-EQ2_prd342.html sau un binoclu : http://www.astroshop.ro/Binocluri_Binoclu-Triplet-20x80-TS_prd355.html
 
Daca ar fi sa imi iau telescop as dori sa stiu ce ar fi mai bine sa imi iau (ce recomandati): lentile etc etc.
 Multumesc anticipat...   :D Si v'as ruga sa va dati cu parerea macar.

Ionut Dohotariu
05 Mar 2009 21:17


Bun veni!! Speram sa fii un membru activ!!!!
Ar trebui ca inainte sa iti cumperi ceva sa stii cum faunctioneaza acel ceva pentru ca te va ajuta mult in viitor (eu asa am procedat)!! Singurele lentile de la un telescop sunt in oculare (o grupare de pai multe lentile care actioneaza ca o lupa) si barlow 2x sau 3x ca re imparte lungimea focala a ocularului la 2 respectiv 3.

neutral
05 Mar 2009 21:31


Dar cu planetele ? Am citit undeva pe forum o intrebare de genu: Cum sa gasesti planetele fara nuj ce ?

Blakut
05 Mar 2009 21:32


Planetele de obicei se vad si cu ochiul liber. Trebuie sa stii cam pe unde sunt in perioada respectiva, foloseste niste softuri, sau cauta si pe net ca gasesti. Stellarium, Starry Night etc. astea sunt softuri.

Telescopul ala nu prea e cine stie ce, mai ales ca are oglinda sferica. Sa cauti cu oglinzi parabolice si sa te feresti in general sa iei cu oglinzi sferice.

neutral
05 Mar 2009 21:38