-----------------------------------
nirolf
30 Mar 2009 09:46

Telescop incepator cu aspiratii
Salutare,

Sunt un absolut incepator intr-ale astronomiei, am mai cautat pe forum dar nu m-am edificat. 
As dori sa imi iau un telescop pentru observatii astronomice, cu buget sa zicem pana in 1000 ron, plus-minus 200 ron. 
As vrea sa vad de exemplu saturnul in toata splendoarea lui. Eventual parti intregi ale galaxiei, ar fi minunat daca le-as vedea. Si tot eventual, as vrea sa vad vartejul de pe jupiter in toata splendoarea lui (cu conditia sa fie cu fata spre pamant).

Merci.

horatius
30 Mar 2009 10:15


Daca vrei sa le vezi "in toata splendoarea lor", adica in interpretarea mea sa ramai puternic impresionat, sa "cazi pe spate", sa vezi detalii pe Saturn si Jupiter, atunci cei 1000 de lei nu fac mare lucru. Iti trebuie un telescop mare si greu pentru aceasta, plus niste oculare bune. De la 30cm diametrul in sus cu niste oculare premium iti garantez ca ramai uimit de ce vezi. In rest, se poate sa vezi planetele cu orice instrument si in orice conditii, deci poti cumpara si ceva la 1000 lei cu care sa explorezi cerul.

Forever_Man
30 Mar 2009 10:24


Ca sa le vezi in toata splendoarea lor, ar trebui sa te duci cu o naveta spatiala deasupra lor. Pentru a vedea parti "intregi" de galaxie, iti trebuie un cer negru si ochiul liber.

Laurentiu
30 Mar 2009 12:40


Sunt convins ca va ramane impresionat si de un Saturn vazut intr-un telescop cu diametru mai mic  :D 

In bugetul de 1200 lei intra cu usurinta un Dobsonian de 20 cm diametru care va da imagini excelente (bineinteles, daca si calitatea opticii este macar acceptabila).

horatius
30 Mar 2009 12:51