-----------------------------------
Amon
05 Iul 2010 13:44

SkyWatcher 150/1200 NEQ3 vs.SkyWatcher 150/750 NEQ3
Intentionez sa achizitionez un telescop, dar nu ma pot hotara intre modelele:
SkyWatcher 150/1200 NEQ3 si 
SkyWatcher 150/750 NEQ3
Am deja un ocular PLANETARY distanta focala 2,5mm. 
Sunt incepator si m-ar interesa ceva care sa-i starneasca interesul fiului meu cand va mai creste putin. Altfel spus, imi doresc sa se poata vedea cat de cat detaliate planetele asa cum imi doresc sa pot beneficia si de imagini clare deep sky. In timp, intentionez sa achizitionez  un kit pentru cautare automata cu legatura la PC si adaptoare pentru astrofotografie. 
Ce ma sfatuiti? 
Va multumesc pentru rabdare si intelegere!

MariusP
05 Iul 2010 14:26


Bina ai venit pe forum.

Daca ai de ales doar intre cele doua modele, cred ca mai potrivit e 150/750. E mai stabil pe montura NEQ3, iar cu ocularul de 2.5 mm pe care-l ai, vei obtine o marire de 300x (750/2.5), adica maximul recomandat pentru un obiectiv de 150 mm (2*D). Oricum, probabil ca vei folosi rar o marire de 300x din cauza conditiilor atmosferice (turbulenta si transparenta), dar mult mai des decat ai folosi 480x cat ti-ar da cu tubul 150/1200.

Amon
05 Iul 2010 14:42


Multumiri pentru raspuns. Am sa tin cont!
Are cineva niste poze facute printr-un SkyWatcher 150/750? Jupiter, Saturn, Venus sau Marte ... sau vreo nebuloasa? Ce am gasit pe google e incert (mai ales ca am gasit multe informatii in limba germana iar google translate face varza traducerile)
De asemenea, ce alt model in afara de cele amintite as mai putea urmari? (dar sa ma incadrez in 1500 lei)

auriga
05 Iul 2010 15:53


exemple de fotografii de test cu tubul de 150mm/750mm pe eq3/2 [url=http://picasaweb.google.com/astroclubulborealis/ObservatiiInFeleacLaSfarsitDeAprilieSiSedintaAstrofoto#]aici.
la astrofotografie tubul mai lung va flexa mai mult, in schimb coma este mai prezenta in tubul mai scurt.