-----------------------------------
Alexandru Rautu
03 Oct 2006 19:09

rautu
Mă numesc Răuțu Alexandru m-am născut pe 26 . 12 . 1987, iar în prezent sunt elev in clasa a 12-a, la Colegiu National "Grigore Ghica". Sunt atras de fizică și de modul în care acesta descrie lumea inconjurătoare, pasiune care mi s-a declanșat acum 4 ani in urmă, când am deschis o carte de fizică teoretică și am văzut pentru prima dată minunatele legi ale naturei (eu inițial nu am fost atras de fizică, mai mult matematica era ținta mea pe acea vreme), dar ceea ce mi-a placut cel mai mult este modul în care acesta abordează matematica. Daca m-ași uita in urma cu doi sau trei ani asupra cunoștiințelor mele despre fizică aș spune ca sunt foarte limitate, dar ceea ce mi-a sugerat că fizica este domeniu pe care îl ador și îl voi urma în viitor, a fost participarea și rezultatele obținute la ultimile două olimpiade naționale de fizică, rezultate care nu sunt &#8222;cine știe ce&#8221;, dar pentru mine reprezintă mult și asta contează. Efectul a fost unul pozitiv, care m-a obligat să învăț și să citesc cât de mult se poate despre fizică; dar și din punct de vedere matematic am fost nevoit să înaintez, deoarece pentru a înțelege fizica în profunzimea ei calculul diferențial este fundamental, noțiuni care le-am învățat în clasa a 10-a și care ma ajutat substanțial în ceea ce privește rezolvarea unor probleme dar și modul în care priveam până în acel moment o problema de fizică.
Ca orice pasionat de fizică acesta încercă să-și pună întrebări despre lumea înconjurătoare, și să intuiască anumite idei / teorii care să-l ajute în soluționarea unor probleme din fizică; și întradevar ideile oamenilor sunt mai importante decat orice altceva, pentru că niciodată nu putem fi siguri dacă o teorie reprezintă realitatea sau e doar o propoziție matematică abstractă care poate reprezenta într-o mică sau mare parte realitatea care ne înconjoară, tot ce ne rămâne este o tratare a teorei experimental.