-----------------------------------
gabimga1298
05 Ian 2012 18:15

O mica intrebare
Salut tuturor! As dori sa imi explicati un lucru, doresc sa imi cumpar un Reflector newtonian Dobson 203mm Pyrex Sky-Watcher. In oferta de pe acest site http://www.skywatcher.ro/SK/Dob8pyrex.htm spune ca Marire teoretica maxima este de 400X si in aceasta oferta primesc si doua oculare : 	Super 25mm, 10mm. As dori sa imi spuneti cat de bune sunt aceste oculare? Cat pot mari ele ? Pot sa mareasca 400x dupa cum spunea in oferta, sau imi trebuie alte oculare pentru a avea o putere de marire de 400x ? Va rog sa ma scuzati pentru ca poate intreb lucrusi stupide, dar sunt un incepator. Multumesc de intelegere !

neox
05 Ian 2012 18:22


Puterea de marire ( sau grosismentul) il calculezi simplu impartind focala oglinzii (obiectivul) la focala ocularului. Vad ca oglinda are 1200mm distanta focala, deci cu ocularul de 10mm obtii 120X grosisment. Ti-ar fi utila si o lentila barlow de calitate care sa mareasca raportul focal al oglnzii. Un barlow are de obicei 2X deci pentru 400X ti-ar trebui un ocular de 6mm. Oricum nu te grabi sa ajungi la putere maxima pentru ca o sa fie ocazii destul de rare cand atmosfera o sa permita grosismente maxime utile.

gabimga1298
05 Ian 2012 18:37


Mersi pentru raspuns !

emilf
05 Ian 2012 18:40


Este foarte buna alegerea ta, iar daca mai cumperi un Planetary de 6mm esti suficient de dotat pentru inceput.

Mircea Pteancu
05 Ian 2012 21:35


Subscriu la sfaturile colegilor.
Mie imi plac grosismentele mari dar nu le recomand,cel putin la inceput.
Maririle mari sunt ca  branza cu mucegai sau ca votca ruseasca cu eticheta neagra si cap de mort pe ea.
O marire intre 200x si 300x este excelenta.
Mai tarziu va trebui neaparat sa ai si mariri mai mari.
Eu,de pilda si asa cum ti s-a sugerat,pe Toleascopul de 203mm F/6 pot ajunge la maxim 480x cu un ocular de 5mm si Barlow de 2x.
Dar cel mai folosit este ocularul de 6mm pentru 200x.