-----------------------------------
dragos.p
23 Mar 2012 13:14

montura go to...pro sau contra
Mi-am permis sa deschid acest topic(sper sa nu mai fie unul cu aceeasi tema) din perspectiva cea mai amatoriceasca a celui care isi doreste sa deschida pentru prima data ochii la stele printr-un ocular cu mai multe X decat pupila.
Intrucat sunt inginer si la mine lucrurile se impart intodeauna in pro sau contra dupa care le cantaresti si tragi singur concluziile pentru a fi cat mai eficient.
Eu din mica mea experienta am tras urmatoarele concluzii pentru a fii cat mai eficient trebuie sa intrunesti urmatoarele:
1. Un instrument bun (aici parerile sunt foarte impartite)
2. Un cer cat mai negru
3. O montura cat mai stabila...si neapart go to.
4. Si oleaca"de cunostinte intr ale astronomiei, optici, blabla
5. si nu in ultimul rand o nevasta intelegatoare

Si toti, ar mai pune un punct acolo...banii...aloo, banii, cum este cu fericirea"...fara numarul lor, poate, ca mai important decat banii ar fi rabdarea, care lipseste cu desavarsire la amatori(adica subsemnatul).
Eu sunt pentru go to, inainte sa aruncati cu pietre in mine, ma gandesc, cand am facut facultatea, si m-au indopat cu matematica de parca pentru a sapa o groapa as fi zburat mai degraba pe luna, cam tot atatea ecuatii aveam de rezolvat. Intre timp a aparut calculatorul, si am uitat si cum sa rezolv o ecuatie de gradul 2. 
Este indecent atata timp cat exista posibilitatea de a-mi face viata mai facila sa ma intorc la cratita. Unii dintre voi ar spune....pai trebuie sa inveti cerul, cred ca este infinit mai usor sa invat cerul cu ajutorul unei monturi go to decat din carti, planisfera sau din stelar, plus ca dupa ce in sfarsit descoperi jupiterul, il centrezi in ocular...si intre timp te striga nevasta...sa-ti aduca aminte ca nu ai cumparat apa...si cand te intorci vezi ca jupiterul este undeva prin danemarca".....si iar iti dai peste degete, si spui vorbe de duh"la adresa doamnei.