-----------------------------------
hpavictor
14 Noi 2013 04:15


-----------------------------------
Da. Mak urile ajung mai greu la temperatura ideala si sunt si mai sensibile la socuri ... pe cand refractoarele n ai treaba cu ele la niciun capitol din cele doua. Parca Mak ul e reflector nu refractor cum spui tu ... are oglinda primara si corectoare.
Da , exact asa este in realitate . 
Sper ca ati retinut ca eu sunt ( foarte ) incepator , va rog sa-mi scuzati erorile , nu stapanesc prea bine limbajul  opticienilor  sau astronomilor . 
Inca ...
Mai am foarte multe de invatat , va rog , aveti mila ...

Conform exemplelor de pe site-urile cu simulatoare optice am remarcat ( cu strangere de inima si un fior in buzunar  ) ca imagini de buna calitate nu poti obtine decat daca folosesti un instrument optic ( reflector :) conform eratei de mai sus ) cu apertura cat mai mare ( minim-minimorum  150mm , acceptabil 203 mm sau recomandat 254 mm si peste , in functie de nevasta :)  ) . 
Problema in lumea reala apare cand discutam de lungimea focala si desigur de costuri . 
Daca reusim sa eliminam indicatorul de performanta numit " costuri " putem sa ne concentram atentia pe cel numit " lungimea focala " si aici sunt exagerat de multe lucruri de analizat .
O lungime focala scurta ( raport clasic 1/5 ) a tubului optic are cateva avantaje : lungime mica :) , deci portabilitate.
Dar necesita oculare cu focala lunga ( 28mm - 50mm )  de calitate daca dorim observatii cu camp mare ( pentru DSO minim 2,5 grade ) si desigur o apertura peste 203 mm , pentru a obtine si o luminozitate suficienta simultan cu o magnificatie " cinstita " .
Daca dorim sa observam ( ca prioritate absoluta doar ) luna sau planetele , schimbam macazul , avem nevoie de o lungime focala relativ mare ( raport clasic 1/12 ) a tubului optic dar si oculare cu un camp vizual cat mai mare , peste 68 grade , cu focala mica ( minim 4mm - 15 mm ) .