-----------------------------------
ovidiuv
19 Oct 2014 10:27


-----------------------------------
Pacat ca nu ati castigat (dreptul sa munciti pe gratis :) si nu inteleg ce atata scremere (scuzati expresia) din partea proiectului asta sa imparta mai multe astfel de campuri!? 

Eu sunt convins ca amatorii pot descoperi obiecte la S/N mai mic si in cazuri mai dificile decat toate MOPS-urile din lume, inclusiv cel al Pan STARRS asta. Si de la Amy Mainzer (WISE si NEO-WISE) stiu ca ce trece de S/N<5 incepe sa devina bataie de cap pt softuri (si mai ales oameni care sa valideze detectiile). Si din experienta mea (cu IRAF/daofind, pe stele din campuri de galaxii, e drept pe imags unice si nu serii de cate 4-5 ca la surveys), nu prea puteam cobora detectia automata sub 4! Pe cand din experienta noastra cu amatorii, am ajuns uneori sa detectam surse si la S/N=2 ba chiar mai jos (dupa track and stack sau alte metode). Deci eu cred ca inca mai este loc pentru amatori, problema principala fiind VOLUMUL crescand datelor/imaginilor. 

Vom vedea daca Catalina va merge inainte cu proiectele lor, nu stiam ca vor sa-si mai faca alte telescoape! Interesant de remarcat cum doua proiecte americane (Pan-STARRS 1 a fost pt 3 ani majoritar american desi si englezii si altii au avut ceva contributii, iar din martie 2014 cred ca-i doar american finantat de NASA pt NEAs) continua sa faca survey de NEAs (plus alte descoperiri importante, cum ar fi main belt comets sau activated asteroids, comete, si alte corpuri din Sistemul SOlar), pe cand euriopenii (ex time allocation committees care analizeaza mici observing proposals de-ale mele, sau boardul INT care-a analizat prin 2010 un proposal de timp ceva mai mare ~50n/an pe INT) considera ca "ce sens are sa mai descoperim noi asteroizi, cand americanii o fac atat de bine"?! Pe mine cioncepttile astea infantile europene ma CALCA RAU DE TOT PE NERVI spre disperarea eforturilor mele cu EURONEAR..