-----------------------------------
lefmir
06 Dec 2015 20:11

Bine v-am gasit! si o intrebare
-----------------------------------
Buna ziua!

Ma numesc Mircea si sunt student; sunt incepator si as dori sa invat cat mai multe in domeniul astronomiei.
Sa va povestesc un pic despre "experienta" mea.
M-a pasionat de copil astronomia de cand mi-au facut parintii cadou o carte de astronomie.
Si dand timpul inainte 15 ani, am vazut un Celestron in Altex si mi-a trezit o curiozitate. Stiind ca unchiul meu si-a achizitionat fix un AZ40, l-am rugat sa mi-l imprumute pentru a vedea daca "sportul" asta este pentru mine. Am fost tare dezamagit de montura si am decis totusi sa-mi imi iau unul care sa se incadreze in bugetul meu(destul de mic), dar care sa aiba montura ecuatoriala solida si sa fie decent macar ca specificatii. 
Mi-am achizitionat un Alstar Leo, japonez, refractor de 60mm, distanta focala de 910mm; judecand dupa filetele cu pas imperial si dupa stare cred ca e de prin anii 70-80. Un telescop batut(la propriu) de soarta, indoit, prafuit si uitat in pod. L-am indreptat, vopsit, lacuit picioarele de lemn, uns; lentilele sunt in stare buna zic eu.

Din pacate nu are decat un ocular,kellner cred cu 3 lentile, aproximat de mine la 35mm.

Are o problema: luneta cautatoare are lentila principala ciobita de la margine pana aproape de centru(ciobita in lat) si de la soc au aparut bule intre cele 2 lentile lipite. Este cat de cat utilizabila.
Gasesc lentila separat pentru ea? este de 6X30 si are prindere dubla.

Vreau sa achizitionez niste oculare, mai accesibile ca pret, nu neaparat noi; unul cu marire medie si unul cu marire mare, in limitele telescopului. 
M-am gandit la una de 9-10mm si unul de 25mm.
De asemenea: ce recomandati pentru telescopul asta? am gasit: Super Barium sau Plossl; teoretic am inteles diferenta dintre ele, dar practic nu am probat.