-----------------------------------
MaxMarvis
27 Dec 2021 19:27


-----------------------------------
Salut Drago&#537;,

Bine ai venit. Sunt ultima persoana care sa fie în măsura sa iti dea un sfat avizat, pentru ca sunt mai mult decât începător.

Ce &#537;tiu este ca am trecut prin acelea&#537;i întrebări &#537;i pentru a încerca să mă lămuresc, am citit, am citit &#537;i am citit...

Concluzia mea (din citit) a fost ca nimic nu poate bate, în ni&#537;te condi&#539;ii ideale, un refractor apocromat.

Sunt foarte mul&#539;i factori &#537;i argumente de luat în considerare, însă unele mie mi-au rămas intiparite mai adanc:

- unul practic: dacă sistemul este prea complex sau dificil de asamblat, mai ales pentru un începător, ceea ce a vrut sa fie o placere se va transforma într-o corvoada &#537;i va neutraliza orice bună initiativa;

- înainte de telescop trebuia aleasa o montura, de preferat mai capabila decât provocările pe care le va ridica primul telescop;

- primul telescop trebuie sa fie echilibrat între calitate &#537;i cost, în sensul în care un telescop puternic sau din gama high end ar putea fi prea mult pentru ce un începător poate în&#539;elege &#537;i aprecia, iar unul low cost poate fie distruge ini&#539;iativa, fie reprezenta doar o pierdere inutila de bani;

-accesoriile pot costa lejer mai mult decât tubul optic (e.g. un ocular de 1000 EUR nu este ceva ie&#537;it din comun, un Dew shield de 150-200 de EUR, aparent, e ceva normal);

- nu exista un telescop bun la toate, deci vei sfarsi cu mai multe;

- e important de &#537;tiut ce vrei sa faci cu el vei observa doar din spatele casei, de pe terasa blocului?... În cazul în care vei observa din ora&#537;, slabe &#537;anse sa ai mereu un "seeing" adecvat. Vrei sa îl transpor&#539;i? Nu toate se pot transporta în condi&#539;ii confortabile &#537;i vor necesita genti, baterii externe, etc

Cam asta era punctul in care ma întrebam dacă mai are rost :)))