-----------------------------------
valy
20 Mar 2011 14:07


-----------------------------------
Doru Dragan, multumesc pt. link. Se pare ca empiric am ajuns cam la aceeasi procedura ca cea descrisa acolo, desi n-am citit-o foarte atent, doar am spicuit. Sa-mi beau cafeaua si aprofundez. Referitor la celelalte afirmatii, cred ca aveti dreptate insa toate dezavantajele cu care vine cam palesc cand pui ochiul la ocular. Cand va referiti la "miroase a profesionalism" probabil va referiti la lucratura lui Octavian Stanescu, in cea ce ma priveste sunt doar amator de weekend  :lol:.

emilf am colimatorul, parca e versiunea mai veche, nu arata ca in poza (defap e cea care apare in manual), dar la cass nu prea l-am folosit, mi se pare inutil. Am incercat dar raza e prea slaba si nu se intoarce sau nu o vad eu.

zoth, am uitat sa amintesc dar pozele cu slideul/cu cerculetele sunt doar de demo, l-am pus doar asa pt. poze. Cand il colimez le centrez mai atent. Cred ca tehnica asta ar merge foarte bine si pt. colimat newtonul, cel putin pt. centrat secundara in tub si fata de primara. Aparatul foto nu e fix pe centru, orice abatere de 1 mm pare ca totul e decolimat. Doar prin capacelul cu gaurica totul pare ok, reflexiile de care am amintit sunt centrate.

Slide-ul e un A4, putin mai mic decat tubul dar nu e esential sa acopere tot. Oricum nu e critic sa il centrez fata de tub, mai important mi se pare sa fie centrata secundara, reflexia ei in primara si cerculetul din mijloc sa fie si el centrat cu reflexia lui in primara. Nu pare o problema critica daca tot angrenajul e descentrat fata de tub.

O alta observatie, tubul nu e foarte circular. Desi pare metalic, acel cerc negru e din pastic, din strangerea spyderului s-a cam deformat. Pana la urma nu prea conteaza ca optica sa fie centrata fata de tub, doar ca optica in sine sa fie centrata fata de elementele secundara-primara-focuser.