-----------------------------------
micrenda
27 Mai 2011 23:29


-----------------------------------
Salut,
Sunt si eu un incepator, si pot sa iti spun cum am inceput eu, si sa iti dau opinia mea.
Persoane mai experte poate are opinie diferit :)

1) Esti sigur ca ai pasione asta si ca nu este ceva temporar?
Stiu ca par sa fie o intrabarea banal, dar des se intempla ca multe persoane incep cu mult entusiasm, cumpar si instrumentele scumpe, si dupa 2-3 iesiri inteleg ca pasiune lor era doar ceva temporar, si iti vand tot pe second hand (pierdind bani).
Pe un blog italian, cand am citit despre primul instrument, am citit ca cel mai bun instrument pentru incepatori este: 'nici un instrument', si ca o idea foarte buna este sa incepi pe "astrocluburi" ca are des insturmente foarte buni care des nu sunt folosit. Stiu in Bucuresti sunt putine locuri genu asta, si ca chiar sunt departe, dar uno sau doua sere la osservatoriu poate sa ajut.

2) Daca vrei da iti cumpar un instrument, alea care ai ales tu par sa fie destul de buni. Ideal la inceput este sa nu chieltuiest prea multi bani, si, in vitoor, sa treci la un instrument mai performante cat ai destrul de experienza.
Pentru astropoze, este fondamental sa ai o montatura EQ, pentru ca cu dobson nu poti sa faci poze cu expositia mai lung da 1-2 secunde (rotatia de camp).

Pentru telescoape, centimetri sunt ce conteaza :) Depinde mult ce tipuri de objecti iti doresti sa observezi.

Daca te intereseaza mai mult planetele, luna si soare, cel mai bun tip de instrument este un instrument cu focale lung (ideal as fii un Mark Cassegrain).

Daca te intereseaza galasile si nebuloase (deep sky), in cas asta este mult mai utile un instrument cu focal scurta cu multi centimetri de diametro.

Un bun instrument pentru incepatoari poate fie asta:
http://www.telescopes.com/telescopes/reflecting-telescopes/celestronastromaster114eqreflector.cfm