-----------------------------------
valy
06 Oct 2011 18:53


-----------------------------------
Suntem cativa pe aici care avem un eq5 cu 200/1000. Inca sunt incepator desi il am de ceva timp. Cateva observatii:
E bunicel pt. inceput, daca iei niste motoare si un controler ai si comoditate in utilizare: 
- pt. magnificatii mari e bine sa o motorizezi ca sa nu stai sa dai de rotite dupa Jupiter
- pt. DSO e bine sa o motorizezi daca vrei poze cu timpi lungi sau daca pui aparatul piggy back cu un obiectiv pe el poti face tracking manual, daca ai rabdare
- nu vad la ce ajuta kit-ul goto, cel putin mie mi se pare scump.

E bun si pt. planete dar combinat cu un barlow bun, cu un seeing bun, cu o colimare buna.
Colimarea n-ar trebui sa fie o problema in monentul asta, il iei si vezi dupa aia. Un laser ar fi bun insa si lasere astea vin decolimate si mai mult te incurca. Daca n-ai ce face cu banii poti incerca unul.
Daca il transporti il pui si tu invelit in burete pe bancheta din spate. Chiar daca se decolimeaza iti va intra in sange si in 10 min refaci colimarea.
Din oras din balcon problema ar fi cu aclimatizarea, iti trebuie un ventilator sa sufle inainte cu 2 ore dar oricum radiaza blocurile din prejur, radiaza balconul valuri-valuri, e mai dubios. Insa e comod si daca treci peste probleme astea e chiar misto sa stai in balcon cand doresti, linistit si sa vezi Luna in fiecare seara. Asta daca nu ai balconul spre N.
Cat despre DSO, nu stiu ce sa zic, e posibil ca focala sa fie cam mare pt. montura si pt. anumite obiecte. Din fericire poti utiliza montura doar cu aparatul foto si cu obiective cu focale diverse pt. camp larg sau DSO mai mari.