Index |
Index forum |
Autentificare |
Inregistrare
|
Cine este online |
Galerie imagini
|
Calendar evenim. |
Cautare detaliata |
Ghid forum |
Colaboratori
Te intereseaza un domeniu al astronomiei si ai vrea sa scrii pentru siteul nostru? Alatura-te echipei noastre.
Statistici forum |
|
Numar total de mesaje in forum: 235297 |
|
Numar de utilizatori inregistrati: 2859 |
|
Cel mai nou utilizator inregistrat: Savoia |
|
|
|
Cei mai multi utilizatori conectati au fost 830 la data de Mar Iun 03, 2025 |
|
|
|
Actualmente sunt 0 utilizatori pe chat
|
|
Aceste date se bazeaza pe utilizatorii activi de peste 5 minute |
|
Legenda |
 |
Mesaje noi |
 |
Nu sunt mesaje noi |
 |
Forumul este inchis |
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11318
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 11 Iul 2025 01:42 Download mesaj |
Titlul subiectului: RayCassT - Simulator telescop |
|
|
|
Am reusit sa finalizez o versiune pre-alfa de simulator 3D a unui sistem optic - telescop. Principiul de functionare se bazeaza pe reflexia razelor pe suprafata oglinzilor, pe modelul ray-tracing + diferente finite. Un numar oarecare de raze incidente, o reprezentare poligonala a suprafetei oglinzilor (colectie de triunghiuri), detectie coliziune (raza in interiorul triunghiului), calcul reflexii raza-triunghi (generare raza reflectata)…si cam atat.
Ideea de baza este sa pot obtine diagrama spot in planul focal prin colectarea razelor incidente pe el. Ar suporta doua scenarii:
- Obiect punctiform (stea) plasat pe axa optica astfel incat sa obtin spot-ul in centrul campului, sau oblic, pentru spot in afara centrului planului focal, deci diagrama spot oriunde in planul focal (de ex. oriunde pe suprafata unui senzor)
- Obiect tip planeta (cu detalii), aici la fel ca la stead oar ca am defapt o multime de surse tip “stea” dar colorate (ex. plecand de la imaginea unei planete), se genereaza diagrama multispot in planul focal
Simulatorul trebuie sa poata ajusta orice parametru, de la dimensiuni, distante, focale, backfocus, si pana la forma/parametrii suprafetelor oglinzilor. Cireasa de pe tort: sa faca asta real-time/interactiv, cu generarea rapida a imaginii.
Pe viitor ar fi utila si introducerea de elemente refractive, definite prin curbele suprafetelor, material (indice de refractie), si cu implementare de refractie (care principial este identica cu reflexia, doar ca intervine si lungimea de unda a razei, desigur cu raze definite pt. diverse lungimi de unda). In cazul sistemului pur reflectiv simularea este in lumina alba.
La o evaluare ochiometrica se pare ca lucrurile merg bine. Urmeaza adaugarea unui grad mai mare de interactivitate, optimizari, corectii/validari formule, etc
Iar in final ar fi util sa poata explora automat spatiul de parametrii si sa propuna formule/designuri diverse in functie de diagrama spot dorita in planul de focus, adica design si/sau optimizare.
Deocamdata este implementat sa functioneze in configuratie cu doua oglinzi sferice.
Ca si cifre, avem asa:
Număr triunghiuri oglinda 1: 486
Număr triunghiuri oglinda 2: 638
Număr raze initiale: 486
Număr raze reflectate 1: 278
Număr raze reflectate 2: 260
Descriere: |
|
Marime fisier: |
236.49 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
208.32 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
Razele incidente (raze paralele) |
|
Marime fisier: |
85.71 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
Simulare reflexie oglinda primara |
|
Marime fisier: |
110.02 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
Simulare reflexie secundara |
|
Marime fisier: |
219.43 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
Simulare reflexie secundara |
|
Marime fisier: |
212.42 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
188.21 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
156.94 kb |
Vizualizat: |
de 282 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
romh Membru

Data inscrierii: 19 Mar 2023 Mesaje: 313
Motto: Dupa suisuri urmeaza coborasuri
|
Trimis: 11 Iul 2025 18:47 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Bravo valy
_________________ Mak 70, binoclu 2x54
Ochiul drept |
|
Sus |
|
 |
zoth Membru


Data inscrierii: 31 Mar 2006 Mesaje: 5944
Motto: decat ceva prost, mai bine nimic bun ... Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 12 Iul 2025 09:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Bravo, astept continuarea
_________________ Fujinon 10x50FMTR SX; AR 80F15; TS 102SD |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11318
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 13 Iul 2025 02:45 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Multumesc.
zoth a scris: | astept continuarea  | Desigur. Deci, desi razele se aduna frumos "pe senzor", o imagine care sa acumuleze razele la nivel de pixel ar fi mult mai sugestiva. Pot defini in planul focal un "senzor", in cazul de fata 35x35mm, si un pixel, in cazul de fata 0.1 mm. Imaginea de pe senzor numara la nivel de pixel cate raze au cazut pe el, la final normez totul la pixelul cel mai luminos.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
258.09 kb |
Vizualizat: |
de 95 ori |

|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
197.91 kb |
Vizualizat: |
de 95 ori |

|
Descriere: |
|
Marime fisier: |
323.81 kb |
Vizualizat: |
de 95 ori |

|
Descriere: |
senzor 35x35mm, 0.1 pixelsize |
|
Marime fisier: |
1.1 kb |
Vizualizat: |
de 95 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|
|
|
Nu puteti crea un subiect nou in acest forum Nu puteti raspunde in subiectele acestui forum Nu puteti modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteti sterge mesajele proprii din acest forum Nu puteti vota in chestionarele din acest forum Nu puteti atasa fisiere in acest forum Puteti descarca fisiere in acest forum
|
|