Subiectul anterior :: Subiectul urmator |
|
Autor |
Mesaj |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 01 Aug 2024 00:23 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Aia-s pixeli virtuali, la fel ca si full-well, ADC bits ...
E bine de stiut, poate are nevoie de o alta abordare ca sa scoti totul de la ea.
Are ceva setari de HDR ?
Senzorul are mai multe moduri:
3704 (H) x 2778 (V) - ADC 14 bit
4096 (H) x 2160 (V) - ADC 12 bit
si alte combinatii ...
Nu rezolutia ma deranjeaza ci faptul ca ADC-ul e cam fake.
P.S.
@mmarin: Nu im dau seama cu e cu 'reducerea diferenței de sensibilitate intre pixeli', deocamdata singurul avantaj care-l vad e ca poti face HDR cu 'one shot'. Dar si ala e un compromis.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
30.58 kb |
Vizualizat: |
de 2958 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mmarin Membru


Data inscrierii: 07 Ian 2014 Mesaje: 286
Localitate: Ploiesti
|
Trimis: 01 Aug 2024 01:26 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Are sens să folosești 4 pixeli în loc de unul singur, când faci bining pe o imagine nu doar îmbunătățești raportul semnal/zgomot ci reduci și marja de eroare între pixeli. Algoritmul ăla jmecher pentru HDR nu știu la ce camere e folosit, mirrorless-ul meu nu știe d-astea; oricum, nu-s pixeli virtuali, fiecare pixel e împărțit în 4 arii care sunt citite separat de către ADC.
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 01 Aug 2024 03:06 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Adica un pixel mare a devenit 4 mai mici ca sa se recombine si sa se obtina unul tot mare, doar ca mult mai complicat.
Pixell mai mici au o iluminare de 4 ori mai slaba, un full-well de 4 ori mai mic, electronica e de 4 ori mai densa, se fac de 4 ori mai multe citiri pe sferturi de semnal (cu conversie pe mai putini biti) ... care-i castigul la SNR ?
Compara specificatiile cu varianta mono care are varianta "ne bin" unlocked.
Am testat pe telefoane, au si HDR, si RAW, si sincer, am fost dezamagit.
De rezolutie nici nu mai vorbim, dar aia nici nu ma asteptam la ce "obiective" au.
La ce poate ajuta, e la autofocus la video, daca ai procesor serios in spate ... si bus de date intre senzor si procesor (8x2.3 Gbps).
Si cei de la Sony ii numesc "Approx. 10.71M-effective Pixels"
Descriere: |
|
Marime fisier: |
56.12 kb |
Vizualizat: |
de 2927 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 01 Aug 2024 16:59 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
valy a scris: | nobody a scris: | ..senzor din ala de 47 MP si redus la 11MP in varianta color . | Mai curand invers: cel mono e obtinut din cel color la care au elimat filtrul Bayer. Camera mea e color, are 4144x2820px. La camera mono au deblocat si merge si la 47mpx, nu doar bin2.
Deocamdata ma bucur ca am rezolvat partea de guiding/autoguiding, asta era scopul principal. Urmeaza si partea de achizitie si ulterior partea de procesare. |
Senzorul de la varianta mono este Sony IMX492 care e declarat oficial de 47 MP (fata de IMX294 - ce jocuri de numere). Mi-a atras atentia asemanarea parametriilor, in sensul ca zici ca-s facuti din pix 1:4.
Ce mi s-a parut ciudat la asta color e cu numarul de biti ... suporta 14 bit doar la rezolutia 3704 (H) x2778 (V) cu bin2 la 24 fps ??
De aia te-am intrebat daca ai si alte moduri din driver (senzorul clar are).
In mod similar apare si la cel mono 14 biti doar cu bin2 ...
Asta ar inseamna ca aduna aritmetic 4 numere de 12 bit cu extinderea rezultatului pe 14 bit.
Iar asta, oricum o iei, tot nu acopera full-well-ul (si ala-i ba 66k, ba 14k, asta are, asta n-are, care are, marca banu' ).
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 01 Aug 2024 17:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Noroc ca ma uit pe pagina anterioara si vad ce imagine am scos dintr-o tinta facila, si constat ca orice discutie despre rezolutie, fps sau 12/14 biti e cam inutila.
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 02 Aug 2024 00:04 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
De ce sa fie inutila ?
Iaca incerci si alte combinatii daca nu-ti place ce-a iesit.
Eu incercam sa-mi dau seama cat e full-well real, si relatia dintre gain si ADC.
Cam pe acolo se arde in prima faza, daca n-ai grija.
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 02 Aug 2024 00:13 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Pozele nu sunt arse, le-a ars DSS sau eu cand am mai umblat la stackul final in DSS. Asa arata un cadru din setul de 30". Ma rog, e ars nucleul galaxiei...dar doar putin...
Descriere: |
|
Marime fisier: |
479.02 kb |
Vizualizat: |
de 2773 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 02 Aug 2024 01:25 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
nobody a scris: |
Eu incercam sa-mi dau seama cat e full-well real, si relatia dintre gain si ADC.
Cam pe acolo se arde in prima faza, daca n-ai grija. | La gain 300 cam pe aici am fost vs. graficele de la ASI, doar ca am lucrat bin2. Daca faci HDR (in stil foto) n-ar trebui sa fie probleme cu arderea.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
151.47 kb |
Vizualizat: |
de 2762 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 02 Aug 2024 03:11 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Imaginea raw ce ti-o da are rezolutia 4144x2820 sau pe aproape ?
Graficele par exact pentru bin2 ce-l face senzorul pe acei subpixeli (sa le zicem asa).
Dpa cum arata, cred ca poti sa lasi gain-ul mai jos, nu prea ai avantaje, doar iti saturezi ADC-ul.
FW de pe grafice este cel ce ramane folosibil dupa gain+ADC.
Creste un pic zgomotul de citire, dar ala e infim oricum.
Semnal util nu castigi cu gain.
Cu arderea pe partea de soft ii dai tu de cap, aia e faza a 2-a.
Cam ce zicea si mmarin.
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 03 Aug 2024 16:40 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Un FW (full-well) efectiv de 2k de pe grafic este echivalent cu o achizitie de 2^11=2048 - 11 bit.
La gain unitar arata undeva la 16k, 2^14= 16384 - 14 bit.
La semnalele mici cu gain mai mare poti avea un avantaj la zgomotul de citire prin stacking, doar in conditiile in care nu ai mult 'background' cu zgomot de fond (de la poluare, dark current etc.) si/sau faci multe achizitii realtiv scurte.
La tine, 'background'-ul este deja peste 20%.
Punctele alea colorate sunt hot-pixels permanenti sau doar din alea temporare ?
Descriere: |
|
Marime fisier: |
53.5 kb |
Vizualizat: |
de 2609 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 03 Aug 2024 21:38 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Ma gandeam ca la mare n-ar trebui sa fie poluare luminoasa, sub Andromeda era marea cea neagra, in afara de doua vase ancorate in larg si o baliza nu sunt alti poluatori.
|
|
Sus |
|
 |
tudor Moderator


Data inscrierii: 28 Iul 2015 Mesaje: 3130
|
Trimis: 03 Aug 2024 21:52 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Degeaba este Marea cea neagra fara lumina sub Andromeda, daca tu faci observatiile si pozele de sub marea cupola de lumina a orasului Constanta de exemplu
_________________ Fără nemurire nu există adevăr!
‐------------------
Instrumente: Ceva binocluri, două binoscoape, o lunetă ED și un Maksutov rusesc |
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 03 Aug 2024 23:27 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Posibil sa fi fost sub influnta cupolei de poluare. Vad ca intre Sulina si Sf Gheorghe ar fi o fereastra de oportunitate. Eu am pozat la 18km N de Varna.
nobody a scris: |
La tine, 'background'-ul este deja peste 20%. | Asta poate fi si o conventie: de ex. Sharpcap are Brightness si poate fi setat astfel incat cocoasa sa se mute mai spre negru sau mai spre alb.
Descriere: |
|
Marime fisier: |
30.75 kb |
Vizualizat: |
de 2530 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
nobody Membru

Data inscrierii: 02 Apr 2010 Mesaje: 5182
Motto: Never ever give up ! Localitate: Nowhere
|
Trimis: 03 Aug 2024 23:55 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
Credeam ca-i o captura si o abordare mai serioasa.
|
|
Sus |
|
 |
valy Membru


Data inscrierii: 21 Iul 2005 Mesaje: 11323
Localitate: Bucuresti
|
Trimis: 03 Aug 2024 23:58 Download mesaj |
Titlul subiectului: |
|
|
|
E default in Sharpcap, la final am observat ca exista optiunea.
|
|
Sus |
|
 |
|